Досвід роботи

  Тема, над якою я працювала:

«Використання дослідно-експериментального  вивчення біології  на уроках та позаурочний час»

 Актуальність вивчення цієї  теми зумовлена ​​необхідністю робити уроки більш цікавими, різноманітними за формою та методами проведення, також можна створити екологічну культуру школярів, дізнатись про їх ставлення перед проблемою та вирішити їх у ході експерименту.  Методи та форми роботи, які сприяють, сприяють розвитку пізнавальних, творчих, інтелектуальних здібностей учнів, формують у учнів зміст самостійної дослідницької роботи, сприяють розвитку їх екологічного світогляду, підвищують рівень знань з біології та хімії.  У своїй роботі використовуйте принцип природовідповідності: від знань - до діяльності, від діяльності - до виховання.  У своїй діяльності я розглянув рішення наступних завдань  .  1. Формувати комунікативні вмісти шкілярів;  2. Стимулювати в  учнів  бажання відкрити нове  .  3. Приділяти увагу формуванню експериментально-практичного змісту та навігації учнів під час проведення лабораторних та практичних занять, у позаурочний час.  4. Максимально врахувати індивідуальні інтереси та можливості дітей, різну ступінь готовності до вивчення курсу біології.  5. Навчати учнів спостерігати, пояснювати, порівнювати, робити висновки, узагальнювати та використовувати знання на практиці.  Моя діяльність спрямована на розвиток інтересів учнів для знання та активізації пізнавальної діяльності через різні методи та форми організації навчання, за допомогою включення їх в активну пізнавальну діяльність.  Приклад:

 Робота в малих  групах  .  Групова діяльність організовується в групі мінімального складу - з двох осіб.  Звідси й назва діяльності - парна навчальна діяльність.  Використання таких міні-груп ефективного використання в класах з невеликим наповненням.  Для роботи в парах можна запропонувати тепер відомі прийоми, такі як взаємодія, взаємодія, складання плану тексту, робота за термінами.  Ця форма досить продуктивна на практичних заняттях.

А  .  Учень - «учитель», Учень - «Учень  » 

Усі параметри за черзі відповідають за питання, записують результати, пояснюючи одного.  На уроці навчання за черзі виконувати роль «вчителя».  Про закінчення роботи дітей сигналізують піднятими руками.

Б  .  «Ти - мені, я - тобі»  . 

 Велику увагу приділяю роботу з підручником.

-Прочитайте текст підручника

-Складіть словник біологічних понять, явищ, що стосується тем.

-Створіть кросворд за цими словами.

-Запропонуйте кросворд для розгадування інших груп.

Що зайве?

Прочитайте текст підручника.

Складіть перелік понять з тем.

Включіть у цей переклад слова, які не стосуються вивченого.

Обміняйтесь аркушами.

Проведіть смисловий аналіз поняття.

Вилучте зайві слова.

Чомучка

-Прочитайте текст параграфа.

-Формулюйте ще більше записів, які розподіляються так:

Що…?  Де…?  Коли…?  Як…?  Чому…?  Навіщо…?

 

Естафета

-Прочитайте текст параграфа.

-Станьте в коло.

Оберіть першого, хто розповсюджує естафету, і почніть переказувати (кожний має право висловити лише одне речення, одне слово).

 Використання експерименту

-Використання експерименту під час роботи учнів у дослідницьких групах (кожна група отримує своє завдання - створити експеримент та зробити висновки з отриманих результатів.)

Використання демонстраційних приладів, плакатів, таблиць, карток, дидактичного матеріалу.

Використання ПК для демонстрації деяких дослідників, які неможливо показати за відсутності необхідних приладів.

Випуск газети біологічного змісту.

Написання віршів.

Використання традиційних біологічних диктантів

Логічно-ланцюжковий диктант.

За пропонованим прикладом склади логічний ланцюжок: клітина - тканина - орган - система органів - організм.

Фразеологічний диктант.

Закінчити речення:

Тіло ракоподібних поділене на відділи ...

Тіло річкового рака вкрите…

Кровоносна система річкового рака…

Вибірковий диктант

Учитель читає твердження.  Якщо ви порівняли із цим твердженням, то відповідаєте «так», якщо не збільшено - «ні».

Диктант-гра «хто швидше»

Біля дошок двох команд студентів, які забороняються розвиватися між собою під час змагань.  Завдання - якомога швидше записати на дошці крейда завдання біологічного поняття.  Кожному члену команди потрібно дописувати одне слово до визначення.  Виграє той, хто першим дописує речення.  Приклад:

Клітина - це ..

Тканина - це…

 У своїй роботі використовуємо такі освітні технології: інтерактивні;  проектні;  інформаційні;  особистісно - орієнтовані;  технології навчання як дослідження, експеримент. Навчаючи учнів аналізують та виділяють голови, допомагаючи цим підтримувати опорні схеми та конспекти.  Також ці схеми можна використовувати під час перевірки теоретичного матеріалу, для цього навчання розглядається незахищена схема, яку слід створити;  або під час роботи з текстом підручника, люди опрацьовують інформацію та записують основні поняття у вигляді схеми.  Навчання хімії та біології здійснюється за допомогою використання наочності та природних об'єктів, що допомагає учням спостерігати, аналізувати, порівнювати. Досвід викладання предметів дозволяє мені сказати, що набагато підвищує ефективність уроку та створює великий інтерес у учнів до навчання за допомогою уроків стандартного та мультимедійного підручника (за допомогою комп'ютерних презентацій), оскільки це: робить процес появи нового матеріалу безпосередньо;  показує явища, що вивчаються, у розвитку;  сприяє формуванню аналітичних здібностей;  здійснює зв'язок між навчальними предметами.